چگونه تهیه نقشه برای حمل و نقل عمومی، می‌تواند به مسافران کمک نماید

در ۱۷ مهر | مجموعه علمی آموزشی, مقالات | توسط | دیدگاه بدون دیدگاه

چگونه تهیه نقشه برای حمل و نقل عمومی، می‌تواند به مسافران کمک نماید

“بیش از 600 ایستگاه تحت پوشش حمل و نقل عمومی، از طریق 60 مسیر به داخل و خارج بلویل حرکت می‌کنند.”

طرح گومترو اقدام به ایجاد یک نقشه مؤثر و ابتکاری و سامانه برنامه ریزی در بلویل نموده است که دقیق و مناسب به نظر می‌رسد و می‌تواند تبدیل به یک نمونه برای شهرهای آفریقای جنوبی شود که در جستجوی پاسخ برای مشکل شکاف اطلاعاتی که حمل و نقل عمومی را در بر گرفته است، هستند.

بیش از 600 ایستگاه تحت پوشش حمل و نقل عمومی وجود دارند که به داخل و خارج از بلویل حرکت می‌کنند و در 60 مسیر گسترش یافته‌اند. نقشه گومترو موجب آسان شدن دستیابی به این مسیرها می‌شود و به مسافران اجازه می‌دهد که به برنامه ریزی و پیگیری سفرهایشان از بلویل به هر جای دیگر از منطقه کیپ تاون بپردازند، بدون آنکه نیازی به خودروی شخصی داشته باشند. بلویل به عنوان یکی از مراکز اصلی حمل و نقل در غرب کیپ تاون، مانند یک طرح آماده است که می‌تواند در سراسر کشور اجرا شود.

پرکردن شکاف اطلاعاتی

“جهان با سرعتی باورنکردنی به سوی شهرنشینی پیش می‌رود و بیش از هزار شهر در دنیا وجود دارند که با مشکلات مشابهی که شهرهای آفریقای جنوبی با آن‌ها مبارزه می‌نمایند، مواجه هستند. تولید نقشه حمل و نقل پیشرفته و کامل برای بلویل، یک نمونه از ارزش پیشنهاداتی است که طرح گومترو برای شهرهای آفریقای جنوبی و مناطق دیگری مثل اندونزی، هند، مالزی، نیجریه و ترکیه دارد.” طراح گومترو، جاستین گوتزه.

یک مشکل که بر تمام شهرهای بزرگ آفریقای جنوبی اثر می‌گذارد، کمبود اطلاعات دیجیتال قابل دسترسی است که به ارائه مسیرهای حمل و نقل عمومی (شامل تاکسی‌های مینی بوسی) بپردازند. یک نماینده شرکت گومترو اینگونه توضیح می‌دهد: “حمل و نقل یکپارچه فقط نباید مربوط به زیر ساخت‌ها باشد، بلکه باید اطلاعات را نیز شامل شود”.

برای ایجاد یک نقشه جدید و در یک دوره صد روزه، یک گروه از شرکت گومترو، سوار اتوبوس‌ها، قطارها و تاکسی‌هایی شدند که به پایانه حمل و نقل عمومی بلویل رفت و آمد داشتند تا بتوانند یک نقشه کامل حمل و نقل از مسیرهایی که به بلویل وارد می‌شوند یا از آن خارج می‌گردند، را طراحی نمایند. فرآیند طراحی نقشه از پایین به بالا (منظور از بطن جامعه برای رسیدن به برنامه‌ها) به عنوان یک فعالیت اکتشافی انجام شد، نه همانند یک فعالیت راهبردی که از بالا به پایین (فعالیتی که با سیاست‌های برنامه ­ریزانه برای جامعه تعیین تکلیف می‌کند) صورت می‌گیرد. این بررسی‌ها به گروه اجازه می‌دهد آگاهی‌های کلیدی زیر را کسب نمایند:

  • دانش رانندگان:

رانندگان تاکسی‌های مینی بوسی اقدام به مسیریابی‌های روزانه براساس مسیرهای سرزنده تجاری می‌نمایند. آن‌ها بر مسیرهای کلیدی مورد استفاده برای رفت و برگشت به محل کار در شهر، تمرکز می‌کنند. آن‌ها این دانش را از طریق تجربه ارتقا می‌دهند و این کار را بدون کمک برنامه ریزان و مشاوران انجام می‌دهند.

  • ارتباطات:

فقدان یکپارچگی، مربوط به کیفیت اطلاعات حمل و نقل عمومی رانندگان می‌باشد. هر روش حمل و نقل دارای برنامه جداگانه برای اطلاعات حمل و نقل ارتباطی می‌باشد. البته اطلاعات فراهم شده به آسانی فهمیده نمی‌شوند. همچنین فقدان اطلاعات به این معنی است که انجام سفرها در مناطقی که به وسیله اتوبوس یا قطار، خدمات رسانی نمی‌شوند، مشکل است- که شامل بخش‌های وسیعی از مناظر شهری هستند.

  • پوشش (شمولیت):

مسیرهایی در شهر وجود دارند که هیچگونه نظارتی در نقشه مای سیتی در مورد آن‌ها وجود ندارد. با این حال این مناطق توسط تاکسی‌های مینی بوسی و قطارها تحت پوشش قرار دارند.

این گروه همچنین پیشنهاد کرد که یک شورای اطلاعاتی در کیپ تاون تشکیل شود که شامل شهر، دولت غربی کیپ، رانندگان حمل و نقل و تشکیلات خصوصی باشد. این شورا باعث پیشرفت مشارکت اطلاعات کلیدی حمل و نقل و بحث‌های استنباطی بیشتر در مورد بهبود قابلیت دسترسی به اطلاعات می‌شود.

ایجاد کردن نقشه

نقشه گومترو که مربوط به شهر بلویل است، به وسیله برنامه نقشه کشی گومترو به وجود آمده است (یک فناوری نقشه کشی که به وسیله گومترو گسترش یافت) و توسط یک تیم مجهز به گوشی‌های تلفن هوشمند و علاقمند به انجام اقداماتی که هرگز در یک شهر آفریقای جنوبی انجام نشده، گسترش یافته است.

در طول سه ماه و در پایان سال 2014، گومترو به تهیه نقشه تمام مسیرهای حمل و نقل در اطراف بلویل پرداخت. ادارات گومترو در منطقه تیگربرگ و ما می‌خواستیم از فناوری نقشه کشی خود به نفع ساکنین بلویل و مناطق اطراف آن استفاده نماییم.

تکنیک نقشه کشی جدید، منجر به ادغام شبکه گسترده تاکسی مینی بوسی در دستگاه‌های تلفن همراه شده است و به مسافران اجازه می‌دهد که به آسانی به برنامه ریزی سفرهایشان بپردازند. این برنامه موجب تقویت اطلاعات برنامه ریزی شده برای مسیرهای مترو ریل، مای سیتی و کمان طلایی می‌شود.

این نقشه شامل اطلاعاتی درباره مکان‌هایی می‌شود که مسافران، مسیرهای حمل و نقلی به داخل و خارج بلویل را پیدا خواهند کرد. بنابراین این نقشه، اطلاعات دسترسی به بقیه مناطق وسیع­تر کلانشهری کیپ تاون را از طریق مرکز حمل و نقلی بلویل مهیا می‌کند. گومترو همچنین شکاف‌های اطلاعاتی را از طریق ارتباطات درجه دومی که می‌تواند از طریق بلویل انجام شود، رفع می‌کند.

چگونه تهیه نقشه برای حمل و نقل عمومی، می‌تواند به مسافران کمک نماید

چگونه تهیه نقشه برای حمل و نقل عمومی، می‌تواند به مسافران کمک نماید

وسلی دیفوکو، رییس بخش نقشه کشی گومترو می‌گوید: “هدف از این پروژه آزمایشی، اثبات این حقیقت به خودمان و به بخش حمل و نقل است که تهیه نقشه برای تمام امور حمل و نقل در یک روش مشترک، ممکن است. ما از فناوری نقشه کشی خودمان به نفع ساکنین بلویل و مناطق اطراف استفاده کرده‌ایم”.

جاستین گوتزه، مدیرعامل گومترو به توضیح فلسفه این تغییرات پرداخت: “مسافران حق دارند که یک دیدگاه روشن به منظور انتخاب روش حمل و نقل خود داشته باشند”. این جریان همچنین شامل قیمت‌ها نیز می‌شود و نرم افزار مربوطه نه تنها برای کاربر راحت و مناسب است، بلکه به ارائه اطلاعات لازم در مورد تمام روش‌های حمل و نقل می‌پردازد.

افزایش ایمنی مسافر

یافته‌های گومترو به ارائه روش‌هایی برای اداره محتاطانه سطوح پایین ایمنی جاده‌ها می‌پردازد. زیرساخت حمل و نقل موجود در بلویل و مناطق اطراف، نمی‌تواند به ارائه خدمات تاکسی اقدام کنند. فقدان ایستگاه‌های اختصاص یافته برای تاکسی‌ها مشاهده می‌شود و این جریان، ایمنی مسافر را دچار مشکل می‌نماید. این قضیه منجر به سفرهای نامنظم با انبوه مسافرانی می‌شود که رانندگان را با درخواست‌های متعدد خود گیج می‌کنند و یا مسیرهای رفت و آمد نا امن را انتخاب می‌نمایند.

نقشه بلویل موقعیت ایستگاه‌ها را نشان می‌دهد تا مسافران بدانند در چه مکانی باید منتظر شوند. در بلند مدت، این روش اطلاعات حمل و نقل ارتباطی، بر رفتار مسافران اثر می‌گذارد و قابلیت دسترسی به حمل و نقل را بهبود می‌بخشد.

همچنین این اعتقاد وجود دارد که ایجاد ایستگاه‌های مخصوص که توسط مسئولین شهر ساخته می‌شوند، در نقطه مقابل منجر به بروز رفتارهای مسئولانه تر از سوی رانندگان می‌گردد. تسهیلات توقف تاکسی در پیاده روهای تیگرولی ایجاد شده و تاکسی‌ها بر اساس نیازمندی‌های مربوط به آن تسهیلات، انجام وظیفه می‌کنند و ایمنی مسافران را بهبود می‌بخشند.

FavoriteLoadingاضافه کردن به لیست علاقه مندی ها
FacebookTwitterGoogle+PinterestLinkedIn

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

« »

Scroll to top