پنج شهر با عوارض ترافیکی

در ۸ شهریور | مجموعه علمی آموزشی, مقالات | توسط | دیدگاه بدون دیدگاه

پنج شهر با عوارض ترافیکی

عوارض ترافیکی که در برخی موارد بصورت اجباری می باشد، در شهرهای سراسر جهان به چند دلیل جمع آوری می گردد؛ ایمنی، پول، و تمایل عمومی از اصلی ترین آن ها هستند. برخلاف مکانیسم های سنتی برای مقابله با اتومبیل ها مانند، ساخت جاده های جدید، عوارض ترافیکی تأثیر عمیقی در شهرهایی که در آن اجرا شده بود، داشت. روش های قیمت گذاری بر روی پلت فرمی یکسان و کلی عمل می کنند – مطالبه هزینه از یک ماشین اگر به یک منطقه خاص از شهر وارد شود- اما هر کشور معماری آن را طوری طراحی کرده که تحت تأثیر فرهنگش قرار دارد، همانطور که تحت تأثیر نیاز بوده است. در زیر لیستی از شهرها (و در یک مورد، یک استان) که سیستم های عوارض ترافیکی را طراحی و مستقر کرده اند، آورده شده است:

پنج شهر با عوارض ترافیکی

پنج شهر با عوارض ترافیکی

سنگاپور – پدرخوانده سیستم های عوارض ترافیکی، کارش را با برخی برچسب های شماره دار که در شیشه جلو اتومبیل ها قرار داده شده بود، آغاز کرد. طرح صدور مجوز محدوده (ALS) به شکلی که نامیده می شد در سال 1975 معرفی شد و به همین سادگی بود که شما می توانستید آن را دریافت کنید. در اصل، اتومبیل هایی با یک یا دو سرنشین، در هر زمانی که  از یک خط عبور می کردند و در طول دوره پر رفت و آمد (پیک) صبح با سرنشین بیش از سه نفر وارد منطقه مرکزی تجاری در سنگاپور می شدند، 1 دلار پرداخت می کردند و کامیون ها از هزینه معاف بودند. موارد نقض، جریمه زیادی در پی دارد و توقیف خودرو غیر معمول نیست.

خوشبختانه سیستم برچسب، با یک سیستم فرستنده خودکار رادیویی ساده جایگزین شده است و دیگر کشورها دوباره راهنمای کوچک شهر را دنبال می کنند. سنگاپور طبق معمول، به نفع بهره وری حرکت کرد و یک مدل برای عوارض ترافیک شهری راه اندازی کرد- هر چند که مواردی در خصوص پرداخت هزینه های خود با قبوض کاغذی و تلاش برای فرار از دوربین ها در تمام قیمت ها وجود دارد.

پنج شهر با عوارض ترافیکی

پنج شهر با عوارض ترافیکی

لندن – احتمالا بهترین سیستم شناخته شده عوارض ترافیکی در جهان غرب است. در حالی که از لحاظ فنی پیچیده تر از سیستم سنگاپور است، ولی سیستم عوارض لندن دارای سطح مشابهی از موفقیت در کاهش ترافیک برای منطقه تجاری مرکزی از طریق یک سری دوربین های تخصصی در سراسر شهر می باشد. “حلقه فولاد” همانطور که بسیار جنگجویانه نامگذاری شده است، دو نقش بازی می کند؛ دوربین ها بخشی از سیستم تلویزیونی مدار بسته لندن هستند، برای گرفتن قانون شکنان ترافیکی و همچنین جنایتکاران فاسد در محل های مختلف نصب شده اند.

این برنامه به یک نمونه اولیه برای دیگر سیستم های بالقوه تبدیل شده است، به ویژه در ایالات متحده. هر چند ساختار شبکه ای لندن به طور قابل توجهی از ساختار شبکه معمولی در عمده شهرهای آمریکا متفاوت است. مفهوم حالت رقیق (منظور فیلتر کاهش دهنده ترافیک ورودی است)، نوعی دیوار بزرگ قیمت گذاری برای اقتصاد دانان حمل و نقل امروز است.

پنج شهر با عوارض ترافیکی

پنج شهر با عوارض ترافیکی

سان دیگو – زمانی که در مورد سیاست حمل و نقل پیشرو بحث می کنید، جنوب کالیفرنیا اولین جایی نیست که به آن فکر خواهید کرد. اغلب تنها راه حل برای برنامه ریزان ترافیک کالیفرنیا، ریختن بتن برای مقابله با اشتهای سیری ناپذیر رانندگان حرفه ای و دائمی به منظور ایجاد جاده جدید است. سن دیگو از این مفهوم استفاده کرده، با دو گروه تقاضای ضمنی همراه شده، و آن را به نفع یک طرح عوارض ترافیکی مختص بزرگراه ها اجرا کرده است.

طرح  متناسب با خصیصه های ذاتی جغرافیایی کالیفرنیا جنوبی کمی پیچیده شده است: اتومبیل های زیاد، بزرگراه های زیاد، بدون تراکم بسیار. این یک سیستم منطقه ترافیکی مثل چیزی که ما در لندن و سنگاپور می ببینیم نیست، بلکه یک سیستم عوارض بزرگراه دوبخشی است که در آن، اگر شما مایل به پرداخت هستید، می توانید همانند رانندگان پایبند به شبکه وسیع با استفاده از یک خط ویژه که به موازات بزرگراه اصلی کشیده شده است، مورد حمایت قرار گیرید. این خطوط عوارضی توسط فعالانی که آنها را تنها به عنوان راه دیگری که بازده اش به نفع ثروتمندان است می بینند و فقرا مجبور به مقابله با حجم ترافیک بالا تا ابد هستند، به همین دلیل “خطوط لکسوس” نامیده شده اند. اما این خطوط عوارضی، خوب یا بد، به عنوان فرصت های هزینه ای طراحی شده اند تا اینکه به عنوان تساوی های اسمی در حمل و نقل باشند. افرادی که نیاز دارند سریع به جایی برسند، برای رسیدن به آنجا سریعا 8 دلار پرداخت خواهند کرد، و افرادی که می توانند صبر کنند، صبر خواهند کرد.

پنج شهر با عوارض ترافیکی

پنج شهر با عوارض ترافیکی

استکهلم – استکهلم، با آن تبلیغات ساده آی بی ام در مورد هر چیز، در مرکز جنبش “شهرهای هوشمند” قرار دارد و طرح عوارض ترافیکی را برای اثبات آن دارند. این یک سیستم کمربندی شبیه به لندن و سنگاپور است که در آن رانندگان هزینه ای بر اساس ورود آنها به منطقه تجاری مرکزی استکهلم می پردازند. در حالت اسکاندیناوی اصیل، آنها برای سیستم خود، یک نوع تخفیف در نظر می گیرند و آن شامل معافیت برای وسایل نقلیه مانند موتور سیکلت و وسایل نقلیه خارجی است. یک حرکت هوشمند که سهولت سفر برای گردشگران را ترویج می دهد. هزینه ترافیک نیز در طول شب و صبح خیلی زود حذف می شود، بنابراین شب گردها و کسانی که کارشان در نیمه شب است، نیازی به نگرانی ندارند.

پنج شهر با عوارض ترافیکی

پنج شهر با عوارض ترافیکی

میلان – بهبود کیفیت هوا، هدفی ضمنی برای همه این سیستم های عوارض ترافیکی است، با عدم تشویق رانندگی، در حال تشویق به استفاده از روش های پاک تر برای رسیدن به مقصدتان می باشند. شهر میلان توجه صرف به کسب درآمد را کنار گذاشته و بهبود کیفیت هوا از طریق سیستم عوارض ترافیک را مأموریت دولت خود ساخته است. این طرح، تقریبا مانند تمامی نمونه های دیگر در این فهرست، برای محدود کردن دسترسی به منطقه تجاری مرکزی در میلان طراحی شده است، به شیوه ای متمایز که تاکنون مشاهده نشده است؛ به طوری که رانندگان بر اساس میزان آلودگی اتومبیل خود عوارض می پردازند. وسایل برقی و وسایل نقلیه ای که مبتنی بر سوخت های فسیلی نیستند برای وارد شدن به مرکز شهر میلان، به یک اندازه عوارض پرداخت نمی کنند، به این دلیل که آنها آسیبی به محیط زیست وارد نمی کنند- در واقع اسکوتر الکتریکی هیچ عوارضی برای ورود به CBD پرداخت نمی کند.

نکته تازه در اینجا، سادگی اهداف است. میلان هوای پاک تر می خواهد، مدیران شهر می دانند که اتومبیل ها به محدوده مرکزی شهر کمک می کنند، و مهندسان ترافیک می توانند دسترسی آنها را با کشیدن یک جفت اهرم اقتصادی محدود کنند. این روش، سریع و شاید ناعادلانه باشد –در صورتی که اینگونه نیست- اما مهم تر از آن اینکه کارش را انجام می دهد و به صراحت به سمت بهتر شدن زندگی برای ساکنان شهری در میلان می رود.

موارد شایسته ذکر شدن: ریگا، لتونی؛ دورهام، انگلستان؛ زنوجمو، جمهوری چک؛ والتا، مالت؛ میامی، فلوریدا (عوارض بزرگراه)؛ سان فرانسیسکو، کالیفرنیا؛ (که دقیقا یک سیستم عوارض ترافیک نیستند، اما هزینه های متغیر پارکینگ در این شهرها، رانندگی را دلسرد کرده و همانطور که حامیان اشاره کردند، در نهایت هزینه اسمی و واقعی پارکینگ را به تساوی کشانده است).

FavoriteLoadingاضافه کردن به لیست علاقه مندی ها

FacebookTwitterGoogle+PinterestLinkedIn

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

« »

Scroll to top