مقابله با ازدحام در شهرها به وسیله ایجاد انگیزه برای دوچرخه سواری

در ۲۴ شهریور | مجموعه علمی آموزشی, مقالات | توسط | دیدگاه 1 دیدگاه

مقابله با ازدحام در شهرها به وسیله ایجاد انگیزه برای دوچرخه سواری

در شهر بیجینگ، یکی از بهترین نمونه شهرهای (دارای فرهنگ) دوچرخه سواری، مسئولان به افزایش ازدحام و افزایش آلودگی هوا از طریق وضع کردن هدفی جدید، واکنش نشان می‌دهند: اینکه 23 درصد مسافران تا سال 2015، برای رفتن به محل کارشان از دوچرخه استفاده کنند. آیا این فقط یک رؤیا ست؟! ممکن است اینطور به نظر نرسد زمانی که شما متوجه می‌شوید چهار پنجم (0.8) جمعیت شهر در دهه‌ی 1980 با دوچرخه تا محل کار می‌رفتند، ولی امروزه ماشین حکمرانی می‌کند و این نسبت به 19.7 درصد کاهش یافته است.

به منظور دستیابی به هدف مذکور، برای استقرار بیش از 50000 دوچرخه در مسیرها تا سال 2015، باید زیرساخت‌های جدید با افزایش مسیرهای دوچرخه، فضاهای پارکینگی بیشتر و (اجرای) طرح‌های کرایه ای (دوچرخه)، به خدمت گرفته شود.

تغییرات کوچک در زیرساخت‌ها می‌تواند تفاوتی شگرف را برای دوچرخه سواران ایجاد کند. شهر کوپنهاگن استراحتگاه‌های جدیدی را برای کمک کردن به شما هنگامی که پشت چراغ قرمز ایستاده‌اید، برای تازه کردن نفستان معرفی کرده است، و در حال حاضر دوچرخه سوران در لندن با فشردن یک دکمه می‌توانند انتظارشان را برای سبز شدن چراغ دوچرخه اعلام کنند.

ولی نیاز این امر برای ارتقای نسبت عبور و مرور به مرکز لندن به وسیله دوچرخه از 1.7 درصد، بیشتر از چراغ‌های راهنمایی دوستدار دوچرخه است. مؤسسه حمل و نقل پایدار Sustrans در کنار بررسی‌ها برای محدود کردن استفاده کنندگان خودرو، مانند بالا رفتن نرخ و عوارض مربوط به سوخت، عوارض پارکینگ و عوارض جاده‌ها، خواستار وضع برنامه‌ها و اهدافی در سطح ملی است.

جیسون تورنس، مسئول سیاست گذاری در Sustrans می‌گوید: “فاصله بین خواسته و برنامه دولت، و پیاده سازی آن بسیار زیاد است”. او امیدوار است که شاهد دسته ای از تغییرات که تحولی را در دیگر شهرهای اروپایی ایجاد کند، باشد، به عنوان مثال: سیاست مربوط به حق تقدم برای دوچرخه سواران در تقاطع‌های کوپنهاگن، و “مسیر کمربندی” دوچرخه سواران در حوالی مرکز شهر Munster.

FavoriteLoadingاضافه کردن به لیست علاقه مندی ها

FacebookTwitterGoogle+PinterestLinkedIn

One Response

  1. […] اول : این موضوع باید روشن شود که دوچرخه سواران باید در مسیر رفت و آمد خودروها حرکت نمایند یا […]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

« »

Scroll to top