مبارزه با ترافیک به وسیله علائم ترافیکی هوشمندتر

در ۳ شهریور | مجموعه علمی آموزشی, مقالات | توسط | دیدگاه بدون دیدگاه

مبارزه با ترافیک به وسیله علائم ترافیکی هوشمندتر

راه بندان ها آزار دهنده و پر هزینه هستند و شهرها در حال استفاده از روش‌های هوشمندتر برای خلاص شدن از جاده های انباشته از خودروها می‌باشند.

بسیاری از این تلاش‌ها، متمرکز بر کاهش تعداد راننده ها به وسیله توسعه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و استفاده مشترک از خودروها یا یافتن راه هایی برای ناخوشایند جلوه دادن رانندگی است.

در موقعیت فعلی، استفاده از علائم راهنمایی و رانندگی برای عملکرد بهتر، ممکن است به ارائه کمک فوری برای حل مشکل راه بندان ها باشد. امروزه سامانه مدیریت ترافیک، در حال استفاده از حسگرهای نصب شده در جاده ها و سامانه های نرم افزاری برای زمان بندی سریع‌تر تنظیم علائم و در نتیجه، بهبود جریان رفت و آمد وسایل نقلیه است.

لوس‌آنجلس که سلطان راه بندان آمریکاست، مانند یک آگهی برای سامانه های کنترلی خودکار رفت و آمد عمل می‌کند. با استفاده از اطلاعات کسب شده از یک سری حسگرهای مغناطیسی جاده ای و صدها دوربین، یک سامانه مرکزی رایانه ای اقدام به کنترل 4500 علائم راهنمایی و رانندگی در سراسر شهر، برای حفظ جریان رفت و آمد وسایل نقلیه می‌نماید. این سامانه که دو سال قبل با هزینه ای معادل 400 میلیون دلار تکمیل شد، منجر به روند روز افزون سرعت در اطراف شهرها به میزان 16 درصد و کاهش تأخیرها در تقاطع‌های اصلی به میزان 12 درصد گردید.

دستیابی به کاهش زمانی در مینه‌سوتا

روش‌های کم حجم‌تر و ساده تر نیز موفق به کسب نتایجی در این زمینه شده‌اند. یک نمونه از آن‌ها، علائم هوشمند است که یک پروژه تحقیقاتی در دانشگاه مینه‌سوتا می‌باشد که توسط اداره حمل و نقل مینه‌سوتا حمایت گردید.

سامانه علامت هوشمند به موضوعی می‌پردازد که مربوط به گردآوری ردیاب‌های نصب شده در ایالت مینه‌سوتا می‌باشد و جاده‌های شهری فقط وقتی اقدام به اعلام یک علامت ترافیکی می‌کنند که یک وسیله نقلیه، در جاده وجود داشته باشد. معمولاً کارکنان بخش حمل و نقل باید به صورت دستی به پیگیری اوقات انتظار بپردازند تا مشخص شود چگونه اعلام زمان بندی می‌تواند بر اوضاع رفت و آمد وسایل نقلیه اثر بگذارد. چون تنظیمات دستی، وقت گیر و پر هزینه هستند، زمان بندی مجدد علائم راهنمایی و رانندگی دچار تأخیر شده و با حجم‌های متغیر رفت و آمد در خیابان‌ها، هماهنگ نمی‌شود.

علائم هوشمند، این مشکل را با ثبت خودکار زمان انتظار وسیله نقلیه و گزارش اطلاعات آن به شبکه مرکزی حل می‌کند. در این شبکه، اطلاعات تحلیل می‌شوند و برنامه زمان بندی برای علائم راهنمایی و رانندگی تحت اجرا با حداقل دخالت انسانی، روزآمد می‌گردد. این سامانه موفق به کاهش تأخیرها در رفت و آمد وسایل نقلیه به میزان 5 درصد در یک آزمایش شده است.

هنری لیو که از محققان اصلی این سامانه است می‌گوید: «جمع آوری اطلاعات و اجرای نظارت برای بهبود اقدامات علائم ترافیکی مهم هستند ولی قبل از توسعه سامانه علائم هوشمند، این وظایف به شکل جلوگیری کننده ای برای بسیاری از دفاتر، پر هزینه به نظر می‌رسند که این به دلیل تعداد زیاد علائم بود».

تحلیل رفتار راننده

در حالی که پروژه مینه‌سوتا نشان دهنده یک پیشرفت در اتوماسیون علائم ترافیکی است، ولی بر اساس نظرات مهندسان و محققان امور ترافیک، هنوز راه حل های اینترنتی پیشرفته تر و مبتنی بر سامانه های کنترل رفت و آمد در مسیرها و شبکه های ترافیکی، راه حل‌های بهتری به شمار می‌روند.

ماتیو کول که معاون اجرایی بخش توسعه و تنوع راهبردی و اقتصادی در شورای هدایت مشارکتی و سامانه‌های حمل و نقل است، می‌گوید: «فناوری‌ها برای مدیریت محیط‌های پیچیده فقط وقتی مفید هستند که به رشد کمک کنند و در حال حاضر توانایی تطبیق با زمان بندی علائم و تحلیل‌های پیش بینی کننده و نظارت‌ها در زمان واقعی را دارند». کول ادامه می‌دهد: «اخیرا روش چراغ‌های جایگزین در یک مسیر ثابت با توجه به زمان روز به کار گرفته شده است. شکل‌های پیچیده تر نیز از حسگرهای اطلاعاتی در تقاطع‌ها استفاده می شود».

سامانه های مدیریت ترافیکی در آینده، ممکن است به ارائه اطلاعاتی درباره مشکلات پیچیده و در عین حال رایج مثل استفاده از مجموعه ای از چراغ‌های راهنمایی و تأثیر آن‌ها بر تقاطع‌های دیگر و همچنین رفتار رانندگان بپردازند. یک مقاله اخیر در ژورنال ACM به توضیح فعالیت کارولینا اوزوریو می‌پردازد که یک استاد دانشگاه MIT در رشته مهندسی شهری و محیط زیست می‌باشد و در این زمینه، مشغول انجام اقداماتی است.

اوزوریو در حال ارزیابی یک سامانه نظارتی و محاسباتی در لوزان سوئیس و نیویورک می‌باشد که از شبیه سازهای ترافیکی استفاده می‌کند و به تحلیل رفتار رانندگان در واکنش به شرایط متغیر می‌پردازد. او دریافت که در لوزان، این آزمایش نشان دهنده یک کاهش 22 درصدی در زمان مسافرت، در مقایسه با نرم افزار تجاری برای زمان بندی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی می‌باشد.

FavoriteLoadingاضافه کردن به لیست علاقه مندی ها
FacebookTwitterGoogle+PinterestLinkedIn

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

« »

Scroll to top