حمل و نقل پایدار در سال 2030

در ۲۶ مرداد | مجموعه علمی آموزشی, مقالات | توسط | دیدگاه بدون دیدگاه

حمل و نقل پایدار در سال 2030

یک اتومبیل جدید در فنلاند به طور متوسط تقریبا 140 گرم در هر کیلومتر گاز CO2 منتشر می کند. اگر تعداد اتومبیل ها و کیلومتر های طی شده همچنان افزایش یابد، می تواند روی محیط زیست و تغییرات آب و هوایی تأثیرمنفی بگذارد.کشور فنلاند به یک راهکار برای جلوگیری از این معضل بوسیله ایجاد یک سیستم، دست یافته است که حمل و نقل عمومی را به یک سرویس پایدار، کارآمد، و مناسب برای تحرک تبدیل کرده است.

 پس از یک سری پروژه های هوشمند به منظور دگرگونی شهر هلسینکی به سمت هوشمندی و شهر پایدارتر، مرکز تحقیقات فنی فنلاند (VTT) ، سیستم های حمل و نقل کم کربن، یک سیستم حمل و نقل و کاربر پسند ایجاد کرده است که ترکیبی از انرژی کم کربن است و دارای  خصوصیت سازگاری بیشتر با محیط زیست است.

فنلاند: حمل و نقل پایدار در سال 2030

“اتحادیه اروپا چند قانون برای انتشار گاز CO2 برای اتومبیل های سواری و استفاده از انرژی های تجدید پذیر و حمل و نقل تعیین کرده است. “

Nils-OlofNylund، پروفسور محقق و مدیر برنامه های انتقال هوشمند VTT ، در یک مصاحبه گفت: “در حال حاضر ما اهداف اولیه در مورد آب و هوا و انرژی برای سال 2030 داریم.” Nylund  توضیح داد که دیدگاه حمل و نقل هوشمند در سال 2030 از تنظیم شده توسط کشور فنلاند است، و به طور غیر مستقیم توسط اتحادیه اروپا هدایت می گردد.

کشور کوچک، ایده های بزرگ

هلسینکی کوچک، دارای جمعیت 1 میلیون نفر می باشد که به عنوان مثال در مقایسه با 10 میلیون جمعیت پاریس،نسبتا جمعیت زیادی است. نقطه قوت فنلاند زنجیره کوتاه فرماندهی ست، Nylund ، افزود: “این کار آسانی است که تمام وزارتخانه های مربوطه، صنایع، و دانشگاه ها در این باره به بحث بنشینند”

به منظور نوآوری، برنامه حمل ونقل هوشمند توسط VTT با مشارکت وزارت حمل و نقل و ارتباطات، وزارت کار و اقتصاد، وزارت دارایی، وزارت محیط زیست،آژانس سرمایه گذاری فنلاند ، بخش شهری، موسسات تحقیقاتی و شرکت های متعدد راه اندازی و هماهنگ شد.

حمل و نقل هوشمند در سطح ملی به رسمیت شناخته شده و یک کشور نمونه در زمینه حمل و نقل پایدار با تمرکز بر افزایش بهره وری از وسایل نقلیه، سیستم ها، و خدمات را می توان پیش بینی کرد.

چگونگی ایجاد سیستم حمل و نقل پایدار

کشور فنلاند دارای یک شبکه برق با ثبات و تولید برق کم کربن است. ” امروز اگر شما در فنلاند و در خیابان یک وسیله نقلیه الکتریکی قرار دهید و آن را با برق فنلاند شارژ کنید در واقع یک وسیله نقلیه کم کربن دارید،”

Nylund ،بیان داشته است که، نگرانی سرتاسر شمال اروپا توجه به مقدار کمتر کربن حاصل از تولید برق است.

با توجه به گفته Nylund ، که مطرح می کند برق رسانی به سیستم حمل و نقل به طور فزاینده ای در آینده اهمیت خواهد داشت، به طور متوسط شدت دی اکسید کربن برای تولید برق در اتحادیه اروپا چیزی شبیه به 450 گرم گاز CO2 در هر کیلووات ساعت می باشد و میانگین شمال اروپا تنها 100 گرم است. این به این معنی است در واقع وسایل نقلیه کم کربن در کشورهای شمال اروپا در حال رفتن به سمت وسایل نقلیه برقی با تولید کمتر کربن می باشند.

با این حال، اتومبیل های برقی به تنهایی راه حلی برای یک حمل و نقل پایدار می باشند؟

اتومبیل های برقی شخصی در مقابل تحرک هوشمند شخصی

با توجه به گفته Nylund ، یک اتومبیل الکتریکی معمولی 0.2 کیلووات ساعت در هر کیلومتر مصرف دارد. این بدان معنی است که به طور کلی چرخه انتشار CO2 از یک ماشین الکتریکی با استفاده از برق شمال اروپا 20 گرم، CO2 در هر کیلومتر است. این مقدار می تواند با مقدار متداول تقریبا 150گرم در هر  کیلومتر که برای احتراق موتور داخلی خودرو  نرمال استفاده می گردد، مقایسه شود. Nylund معتقد است که یک وسیله نقلیه الکتریکی برای آب و هوا و یا محیط زیست به طور پیش فرض خوب نیست، به دلیل اینکه برق بوسیله ذغال سنگ تغلیظ شده تولید شده است که باعث انتشار بیشتر گاز CO2 در مقایسه با گاز تولید شده از احتراق اتومبیل های معمولی خواهد شد.

هنگام بحث در مورد خودروهای الکتریکی شما همیشه باید به حساب بیاورید که چگونه برق تولید شده، به گفته Nylund ، که معتقد است یک شهر هوشمند، هوشمند نیست اگر تمام فضای شهر توسط اتومبیل های خصوصی پر شده باشد. در مقابل، Nylund ادعا می کند که جابجایی هوشمند در فضای شهر بدان معنی است که جابجایی شخصی باید بر اساس ترکیبی از حمل و نقل هوشمند عمومی، دوچرخه سواری،و پیاده روی باشد، و این یکی از دلایلی است که VTT  بر روی برقی کردن سیستم اتوبوس متمرکز شده است.

فنلاند: حمل و نقل پایدار در سال 2030

 برقی کردن سیستم های اتوبوس و مترو

چشم انداز پروژه حمل و نقل هوشمند برای یک سیستم حمل و نقل بهتر شامل خدمات جدید و دقیق تر، جایگزینی آسان از یک حالت حمل و نقل به دیگری، و ترویج اتوبوس الکتریکی می باشد. پیشرفت هایی که قبل از سال 2020 حاصل  خواهد شد عبارتند از:

  • خط مترو الکتریکی جدید، که در سال 2015 و یا 2016 به پایان خواهد رسید.
  • چهار اتوبوس برقی از چهار مدل مختلف در معیار متفاوت و فن آوری های مختلف که در حال حاضر در منطقه شهری هلسینکی در حال بهره برداری اند، به ویژه در اسپو (یک شهر همسایه در غرب هلسینکی). این اتوبوس ها جزئی از بیش از 100 اتوبوس الکتریکی هستند که در منطقه شهری هلسینکی رانده خواهند شد، بخشی از برنامه زمان بندی شده اتوبوس الکتریکی در سال 2018 به پایان خواهد رسید.
  • در فنلاند ماشین ها به سمت تولید سوخت های سازگار تر با محیط زیست در حرکتندو هم چنین ساده تر و کاراتر می شوند، و پس از تمرکز بر روی سوخت های سازگار با محیط زیست انتظار می رود که تا سال 2020 طبق هدف فنلاند 20% سوخت ها تبدیل به سوخت سازگار با محیط زیست شوند. این اهداف مشترکی است که برای سرتاسر اروپا توسط کمیسیون اتحادیه اروپا، برای رسیدن به 10 درصد از انرژی تجدید پذیر در حمل و نقل در همان سال تعریف شده اند.

 جابجایی به عنوان یک خدمت (MAAS: یک جایگزین برای استفاده از ماشین شخصی):

تخمین زده شده است که خدمات حمل و نقل هوشمند دارای رشد سالانه در حدود 20٪ در بازار بین المللی باشد. همچنین موسسات فنلاندی نیز افزایش فرصت های کسب و کار جدید را به لطف خدمات حمل و نقل هوشمند جدید خواهند دید. یک مفهوم جدید که در فنلاند رواج یافته است ” جابجایی به عنوان یک خدمت، پروژه ای با استفاده از اینترنت از (IOT).

آینده ی وسایل نقلیه به هم گره خورده است، نه تنها با وسایل نقلیه دیگر، بلکه با زیرساخت های پیرامون آنها، به نقل از Nylund .یک بسته کوچک قابل حمل (مانند کارتهای اعتباری)، که هر فرد می تواند داشته باشد و از آن جهت پرداخت هزینه ماهیانه  حمل و نقل استفاده کند که، شامل تمام بلیط های حمل و نقل، و همچنین به عنوان خدمات تاکسی، و اتومبیل کرایه ها و … نیز باشد.

خدمات حمل و نقل می توانند از طریق یک گوشی هوشمند مدیریت شوند.که اینجا نوکیا ذکر شده است، سیستم نقشه برداری و تشخیص مکانی نوکیا، دارای یک نرم افزار است که  برای مشاهده اطلاعات سیستم حمل و نقل عمومی از قبیل زمان دقیق برای نزدیک ترین حمل و نقل عمومی و جدول زمانی برای تراموا ها، اتوبوس ها و قطار ها می باشد. “ما باید به سمت سیستمی حرکت کنیم که برای استفاده کنندگان به جهت کاربری از انواع مختلف خدمات حمل نقل آسانتر باشد.” Nylund، می گوید : راه حل مناسب برای یک سیستم حمل و نقل هوشمند، استفاده همه گیر از سیستم حمل و نقل عمومی است، تفکر دوباره درباره کل  خدمات لجستیک  امکان پذیر است.

سوخت های سازگار با محیط زیست: آینده سیستم برق رسانی در حمل و نقل

کشور فنلاند، یکی از چهار کشور در حال توسعه پیشرو در زمینه سوخت های سازگار با محیط زیست و پایدار است، در حال حاضر دارای برخی سوخت های سازگار با محیط زیست در بازاراست، Nylund,افزود که یک راه برای کاهش اثرات زیست محیطی و آب و هوایی، حرکت از موتورهای معمولی به سمت موتورهایی با  سوخت های سازگار با محیط زیست می باشد. درصد بالای استفاده از سوخت های سازگار با محیط زیست در فنلاند باعث پیدایش کشوری  ایده آل برای جذب فرصت های کسب و کار جدید در صنعت خمیر و کاغذ می شود که در این تغییر، استفاده از کاغذ به سمت آینده ای بدون کاغذ پیش خواهد رفت.

با تولید سوخت های سازگار با محیط زیست و پایدار، از باقی مانده جنگل در صنعت خمیر کاغذ، فنلاند می توان افزایش پیشرفت در ارتباط با پایداری و هوشمندی برنامه های حمل و نقل را پیش بینی کرد، مخصوصا که،وزارت حمل و نقل و ارتباطات این کشور ،جزو یکی از پیشرفته ترین ها در جهان می باشد.

در مجموع، انتظار می رود که حمل و نقل در فنلاند تحت یک دگردیسی، تبدیل شدن به مجموعه ای از منابع پایدار انرژی، فن آوری های پیشرفته، ایمنی، سطح بالای خدمات، جایگزینی در جابجایی ها، و شیوه های جدیدی از عملکرد کشور فنلاند به سوی سطح بالاتری در حرکت باشد

چشم انداز سال 2030  :

چشم انداز کشور فنلاند برای ادامه پیشرفت به سمت اهداف سال 2030 شامل:

  • تعداد فزاینده ای از وسایل نقلیه با آلایندگی کم با استفاده از انرژی های تجدید پذیر، برق، هیدروژن تجدید پذیر، و سوخت های سازگار با محیط زیست.
  • افزایش فروش اتومبیل های الکتریکی از 10٪ به 15٪، با اجزائ قابل شارژ مطلوب.
  • توسعه کامل خدمات حمل و نقل هوشمند برای حمل و نقل شخصی و تدارکات، بهبود عملکرد سیستم در زمان و کاهش اثرات زیست محیطی.

• جابجایی منظم از طریق ارائه خدمات آسان برای استفاده کنندگان، و ایجاد جایگزینی مناسب برای اتومبیل های شخصی

FavoriteLoadingاضافه کردن به لیست علاقه مندی ها
FacebookTwitterGoogle+PinterestLinkedIn

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

« »

Scroll to top