شهر های روینده: آیا می توان کشاروزی شهری را گسترش داد؟

شهر های روینده: آیا می توان کشاورزی شهری را گسترش داد؟

در ۲۰ خرداد | مجموعه علمی آموزشی, مقالات | توسط | دیدگاه بدون دیدگاه

شهر های روینده: آیا می توان کشاورزی شهری را گسترش داد؟

” امروزه ٨٠٪ از مردم ایالات متحده آمریکا در شهرها زندگی می کنند. این شهروندان نیاز به غذا دارند.” این متنی است که در ابتدای فیلم “شهرهای روینده” نمایش داده می شود. تمام این فیلم به همین موضوع ساده اما بسیار مهم می پردازد. ستاره های این فیلم به دیدن مزرعه های شهری در آمریکا رفته اند و سعی در نمایش ایده های کشاورزی که با فرهنگ هر موقعیت جغرافیایی همخوانی دارد، می پردازند.

در صحنه ای از این فیلم در شهر نیویورک باغ بامی سرسبز را می بینیم. این باغ بر فراز این ساختمان آن قدر انبوه است که کنجکاوی شما را در مورد یکپارچگی سازه آن تحریک می کند. در شهر شیکاگو تراکم بالای شهری یکی از عناصر تعیین کننده در بحث کشاورزی شهری است اما در باغ عمودی این شهر شما کشاورزی شهری را در سطوح مختلف می بینید.  در این مرکز از چراغ های ماورای بنفش و نیز از روش آکواپونیک ( علم تلفیق تولید ماهی و گیاه در یک رابطه ی همزیستی) استفاده شده است.

در شهر های دیترویت و فیلادلفیا نداشتن فضای کافی مشکل چندان بزرگی به شمار نمی آید. در این دو شهر کشاورزی شهری بر روی زمین های بدون استفاده صورت می گیرد و در این طرح ها مردم محلی برای عملی کردن این ایده ها مشارکت می کنند. هر چند که موضوع اصلی این فیلم غذا است اما بخش بسیار جالب آن نحوه برقراری ارتباط میان این مردم محلی و توانمند کردن آن ها برای ایجاد تغییر است. ساختن جوامع محلی یکی از پیامدهای بسیار بارز تمامی این طرح ها است اما بایستی در نظر داشت که این مزرعه های شهری مکانی برای آموزش کودکان، نوجوانان و همچنین فضایی برای باز آموزی و توانبخشی به بزهکاران نیز هستند. این فضاهای شهری کارکردهای بسیاری دارند.

از زمانی که این فیلم در سال ٢٠١٣به نمایش گذاشته شد “شهر های روینده” جوایز متعددی را از آن خود کرده است. تیم تهیه کننده این فیلم امیدوار است که دراقدامی دیگر این فیلم را در پی بی اس (خدمات نمایش عمومی) به اکران گذارد. برای رسیدن به این هدف، این طرح در حال حاضر در وب سایت کیک استارتر در حال جذب کمک های مالی است.

FavoriteLoadingاضافه کردن به لیست علاقه مندی ها
FacebookTwitterGoogle+PinterestLinkedIn

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

« »

Scroll to top