پیاده روی سبز: دسترسی و حرکت عابر پیاده، نشاط شهری را در بوفالو افزایش می‌دهد

دسترسی و حرکت عابرین پیاده، نشاط شهری را در بوفالو افزایش می‌دهد

در ۲۲ شهریور | مجموعه علمی آموزشی, مقالات | توسط | دیدگاه بدون دیدگاه

پیاده روی سبز: دسترسی و حرکت عابرین پیاده، نشاط شهری را در بوفالو افزایش می‌دهد

کد سبز شهر بوفالو، سرزندگی شهری را افزایش خواهد داد و زندگی سالم را با تشویق پیاده روی، دوچرخه سواری و حمل و نقل عمومی ارتقاء می‌دهد.

نوشته شده توسط دانیل بالدوین هس

برنامه ریزان شهری از کد سبز به عنوان توسعه آیین جدید منطقه بندی شهر – که در ماه‌های آینده به تصویب می‌رسد- به منظور تجدید برنامه ریزی برای عابران پیاده در بوفالو استفاده کرده‌اند. کد سبز، طراحی پیاده مدار را توسط افزایش تراکم شهری و افزایش جذابیت منظر خیابان تشویق می‌کند. با عدم تأکید بر دسترسی خودرو و پارکینگ، که منعکس کننده خواسته‌های بسیاری از ساکنان در رویدادهای توسعه عمومی بوده است، کد سبز پیاده مداری، دسترسی به دوچرخه و توسعه مبتنی بر حمل و نقل را ترویج می‌دهد.

محله‌های جمع و جور و با قابلیت پیاده روی، که در آن ساکنان می‌توانند به راحتی و بصورت پیاده به انواع نیازهای روزانه برسند، یک بلوک ساختمانی از موفقیت بوفالو در طول قرن 20 بود. با وجود چند دهه کاهش جمعیت و عدم سرمایه گذاری، عناصر اصلی آن مکان‌های پیاده مدار- یعنی شخصیت محله، تنوع ساختمان‌ها و پیاده روها و گذرگاه‌های خیابانی دوستدار عابر پیاده– به عنوان اجزای حیاتی مکان‌های شهری بوفالو باقی می‌مانند.

به منظور تشویق پیاده روی بیشتر و رانندگی کمتر، رهبران عمومی، مسئولان شهر و محققان در سراسر ایالات متحده ابتدا از استدلال‌های سازگار با محیط زیست برای تشویق مردم به راه رفتن بیشتر و رانندگی کمتر استفاده کردند، از آنجایی که سفرهای پیاده از لحاظ مصرف انرژی خنثی و پاک هستند. به تازگی، فواید سلامتی در سطح جامعه یک تغییر به سمت راه رفتن را تحت تأثیر قرار داده است، از آنجایی که سفر “فعال” و ورزش می‌تواند شاخص توده بدن و سلامت قلب و عروق افراد را درحالیکه همزمان ارتباط مردم را با جوامع برقرار می‌کند، بهبود بخشد.

چرا مردم راه رفتن را انتخاب کنند؟ آن‌ها این کار را در درجه اول به دو دلیل انجام می‌دهند. عابران “مجبور” که گزینه دیگر و معمولاً اتومبیل شخصی ندارند، و راه رفتن حالت اصلی سفر آن‌ها است. عابران بر اساس “شیوه زندگی”، که به طور کلی اتومبیل شخصی دارند اما راه رفتن را برای سفرهای خاص شامل تناسب اندام و تفریح و سرگرمی، همچنین خرید و دیگر سفرهای مفید و سفر به محل کار یا مدرسه ترجیح می‌دهند. تراکم شهری و حضور امکانات لازم برای افزایش نرخ پیاده روی برای هر دو گروه ضروری هستند، و طبقه اجتماعی و تحصیلات با رفتار راه رفتن مرتبط است.

داده‌های اخیر سرشماری ایالات متحده نشان می‌دهد که 31 درصد از خانواده‌ها در بوفالو وسیله نقلیه در دسترس ندارند – یکی از بالاترین نرخ‌ها بین شهرهای آمریکا – آماری که مدتی طولانی است که به درآمد کم و نرخ فقر بالا مرتبط است. تنها 30 درصد از خانواده‌ها در بوفالو خانواده‌های دو خودرویی “مرسوم” هستند.

پیاده روی سبز: دسترسی و حرکت عابر پیاده، نشاط شهری را در بوفالو افزایش می‌دهد

پیاده روی سبز: دسترسی و حرکت عابر پیاده، نشاط شهری را در بوفالو افزایش می‌دهد

با ارتباط بین شیوه زندگی سالم و حمل و نقل پایدار برای جلب توجه عمومی، بسیاری از مردم جاذبه زندگی در یک محله پیاده مدار را مجدداً کشف می‌کنند. محله‌های با قابلیت پیاده روی به ساکنان اجازه انتخاب حمل و نقل غیر موتوری -هم پیاده روی و هم دوچرخه سواری – را برای برخی از نیازهای سفر خود می‌دهد، و حمل و نقل عمومی را کارآمد تر می‌کند. یک پژوهش ملی انجام شده توسط بنیاد پیو تعیین کرد که 48 درصد از مردم آمریکا، یک محله جمع و جور و پیاده مدار را در مقایسه با دیگر جایگزین‌ها ترجیح می‌دهند.

در بوفالو، مسیرهای تجاری و مراکز محله – از جمله روستای الموود، ایلینوی، خیابان گرانت، خیابان هرتل، خیابان پارک جنوبی و برادوی- توسط مسکن با تراکم بالا احاطه شده و به عنوان نقاط لنگرگاهی محله خدمت می‌کنند. مسکن برای طیف وسیعی از انواع درآمد، محله‌ها را متنوع نگه می‌دارد.

فشردگی در بوفالو از طریق اندازه کوچک قطعات زمین و خانه‌های “دوتایی” به دست آمده است. از آنجایی که 67 درصد مسکن در بوفالو قبل از سال 1940 ساخته شده است، مسیرهای ورودی و پارکینگ‌ها کمتر در مالکیت خصوصی بودند در زمانی که محلات تأسیس شدند. شهرهای “جوان تر” از بوفالو (مثل لاس وگاس، ققنوس) توسعه بیشتری قبل از جنگ جهانی دوم داشته و تمایل دارند که زیرساخت‌های پیاده و ویژگی‌های پیاده مداری به مراتب کمتری از بوفالو داشته باشند.

محله‌های پیاده محور در بوفالو به تازگی مورد توجه ملی قرار گرفتند. مؤسسه WalkScore، سازمانی که پیاده مداری در سراسر کشور را اندازه گیری می‌کند و برای صنعت املاک و مستغلات داده فراهم می‌کند، چگونگی پیاده دوست بودن یک محل (پیاده محوری) را با بررسی تراکم جمعیت و مشخصات مسیر مانند طول بلوک، عبور از تقاطع و سهولت نسبی رسیدن به مقصدهای مهم ارزیابی می‌کند. بوفالو به تازگی رتبه اول در فهرست شهرها با محله‌هایی که هم پیاده مدار و هم مقرون به صرفه هستند، را اخذ کرد.

قیمت‌های معقول مسکن را می‌توان در بوفالو در بسیاری از نقاط با دسترسی مناسب یافت. ویژگی‌های مقرون به صرفه بودن و پیاده مداری به طور متقابل تقویت می‌شوند، همانطور که آن‌ها به عنوان نیروهای جذاب برای ساکنان، احیای محلات و ساخت جامعه خدمت می‌کنند.

فرصت‌های مناسب برای پیاده روی می‌تواند مشارکت – در میان شهروندان، ساکنان و بازدید کنندگان- در اقتصاد محلی را تشویق کند و ممکن است روابط مردم با محیط اطراف خود را بهبود بخشد. تحقیقات جدید نشان دهنده ارتباط سطوح بالای پیاده مداری با عملکرد اقتصادی بالاتر شهرها و محله‌های آن‌ها است که در WalkScore منعکس شده است.

پیاده مداری توسط ارتباط آن با دیگر فرصت‌های سفر غیر موتوری افزایش یافته است. در سال‌های اخیر، بوفالو یک سازمان به اشتراک گذاری خودرو که در همین شهر ایجاد شده است را حمایت می‌کند، به نام اشتراک گذاری خودرو بوفالو، که در حال حاضر 20 دستگاه خودرو و 850 عضو دارد. رهبران شهر تعداد مسیرهای کوچک دوچرخه سواری در خیابان را گسترش داده‌اند و طرح جامع تسهیلات دوچرخه برای بوفالو را به کار گرفته‌اند. کد سبز، پیاده مداری بیشتر و دسترسی دوچرخه را با بهبود ارتباطات و پالایش منظر خیابانی بالا خواهد برد. (سیاست هفت ساله خیابان‌های کامل بوفالو، که مستلزم آن است که تمام حالت‌های سفر در طول پروژه‌های بازسازی خیابان در نظر گرفته شوند، به سمت اجرای کامل تر از طریق کد سبز حرکت می‌کنند).

توسعه دهندگان در حال حاضر بر روی تبدیل ساختمان‌های صنعتی قدیمی بوفالو به مسکونی کار می‌کنند. بخش عمده ای از این فعالیت در مرکز شهر و در یک مسیر باریک از زمین در نزدیکی جانب شرقی که از شمال به جنوب به موازات خیابان اصلی می‌رود، رخ می‌دهد. از این مکان‌ها، فرصت کافی برای ساکنان برای پیاده رفتن به محل کار در مرکز شهر وجود دارد. گسترش پردیس پزشکی بوفالو نیاگارا، وعده تجدید محله‌های پیاده مدار که آن را احاطه کرده است، داده است. قطعات بایر زیاد واقع در مرکز شهر و در مکان‌های احاطه شده نزدیک مرکز شهر پتانسیل برای ساختمان‌های جدید را ارائه می‌دهد، و کد سبز توسعه در مقیاس کوچک را تشویق می‌کند و نیازی به پارکینگ خارجی در خیابان ندارد. چنین مکان‌های پیاده مداری می‌تواند برای مجردها، خانواده‌ها، بازنشستگان و زوج‌های کهنسالی که فرزند ندارند، جذاب باشد. انجمن AARP و دیگران، برای تثبیت کردن پیاده مداری برای بزرگسالان مسن تر در سراسر ایالات متحده دفاع می‌کنند و استدلال می‌کنند که محیط‌های پیاده روی امن و راحت برای فضاهای شهری ای که همه سنین را در نظر می‌گیرند، حیاتی هستند.

به طور طبیعی، در آنجا فضایی برای بهبود پیاده مداری بوفالو وجود دارد. امکانات بیشتر برای ساکنان مورد نیاز است، و امید است که کد سبز، توسعه کسب و کارهای کوچک و توسعه محله را تشویق خواهد کرد. اضافه شدن پارک‌ها و زمین‌های بازی کوچک جدید، افراد پیاده را جذب خواهد کرد، به خصوص در محله‌هایی که در حال حاضر با مسکن‌های جدید تقویت شده‌اند. پیاده روی برای بسیاری از سفرها، به خصوص برای کسانی که محموله ای دارند، کودکان را جابجا می‌کنند و یا برای پوشش فاصله‌های بسیار دور، یک گزینه مناسب و یا حتی ممکن نمی‌باشد. اما در قالب یک طرح محله پیاده مدار برای دسترسی و راحتی، حتی کسانی که به رانندگی برای بسیاری از سفرها متکی هستند، ممکن است برای برخی از سفرها، مانند خرید یک روزنامه یا یک لیتر شیر، راه رفتن را انتخاب کنند.

پس از سال‌ها رشد راکد و توسعه ضعیف، بوفالو در حال حاضر در رأس شهرهای آمریکایی پیشرو در کشف مجدد چگونگی تعامل شهروندان و ساکنان با فضای شهری و ارتباط بین توسعه اقتصادی و طراوت و چالاکی شهری است. این تغییرات بالقوه قابل توجه و مشابه به تصمیمات اتخاذ شده در پورتلند اورگون، در دهه 1970 است که در یک مدل جدید حکومت منطقه ای، در حال تنظیم صحنه برای رشد شهری متبلور شده و مورد حسادت شهرسازان از سراسر جهان قرار گرفته است.

هنگامی که کد سبز به تصویب رسید، بوفالو می‌تواند پرتلند را از تاج و تخت بلند خود به عنوان “بهترین” شهر برنامه ریزی شده سرنگون کند، و ممکن است به بوفالو برای دست آوردن مجدد روزهای شکوه و عظمت خود به عنوان یک کانون برای مشارکت مدنی، محله‌های پیاده مدار و مرتبط با هم، و طراوت و چالاکی شهری کمک کند.

دانیل بالدوین هس، استادیار دپارتمان برنامه ریزی شهری و منطقه ای در دانشگاه ایالتی نیویورک در بوفالو است.

FavoriteLoadingاضافه کردن به لیست علاقه مندی ها
FacebookTwitterGoogle+PinterestLinkedIn

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

« »

Scroll to top