نجمن دوچرخه سواری جهانی، الهام بخش اقدام بین المللی برای گسترش فرهنگ دوچرخه سواری در شهرها

اقدام بین المللی برای گسترش فرهنگ دوچرخه سواری در شهرها

در ۲۰ تیر | مجموعه علمی آموزشی, مقالات | توسط | دیدگاه بدون دیدگاه

انجمن دوچرخه سواری جهانی، الهام بخش اقدام بین المللی برای گسترش فرهنگ دوچرخه سواری در شهرها

رهبران شهری و طرفداران دوچرخه سواری بر استراتژی های طراحی شهری پایدار تأکید می کنند که امنیت دوچرخه سواری را افزایش داده و منافع اقتصادی را به همراه دارد.

توضیح عکس: پس از دو سال فعالیت در پورتو آلگری و یکسال در کوریتیبیا در برزیل، انجمن جهانی دوچرخه سواری در سال 2015 از برزیل به مدلین در کلمبیا انتقال یافت.

بیش از 4000 نفر در چهارمین همایش دوچرخه سواری به عنوان بزرگترین مجمع بین المللی که به طور ویژه درباره دوچرخه سواری و فعالیت های مربوط به آن برگزار می شود، گرد هم آمدند. رهبران شهری، سازمان های مردم نهاد، بازرگانان و شهروندان مرتبط با این انجمن در مدلین کلمبیا از 26 فوریه تا اول مارس با یکدیگر ملاقات نمودند تا به بحث درباره مشکلاتی بپردازند که دوچرخه سواران با آنها مواجه هستند و راه حل هایی را برای ایجاد فرهنگ دوچرخه سواری و اینکه چگونه اقتصادهای محلی را در این زمینه فعال کرده و شهرها را قابل زیست تر نمایند، پیدا کنند.

امسال متخصصین از مرکز WRI Ross در رابطه با ابتکار عمل حمل و نقل شهری شهرهای پایدار، انجمن وسیله نقلیه و انجمن دوچرخه سواری دانمارک به ایجاد یک کارگاه آموزشی در این زمینه پرداختند که چگونه شهرها را با طراحی برای دوچرخه سواران امن تر نمایند. این کار به معنی برنامه ریزی و طراحی خیابان های شهر به گونه ای است که به دوچرخه سواران و عابران و موتور سواران بطور یکسان، خدمت رسانی گردد. بر اساس تجربیات محلی انجمن وسیله نقلیه که به شهرها کمک می کند که بصورت پایدار رشد یابند، این کارگاه بر این نکته تاکید کرد که چگونه زیر ساخت های مستحکم پیاده رو، استراتژی های مدیریت حمل و نقل، طراحی خیابان های پایدار و سامانه های حمل و نقل یکپارچه، برای “ایمنی دوچرخه سواران” با یکدیگر همکاری می کنند.

انجمن دوچرخه سواری جهانی، الهام بخش اقدام بین المللی برای گسترش فرهنگ دوچرخه سواری در شهرها

انجمن دوچرخه سواری جهانی، الهام بخش اقدام بین المللی برای گسترش فرهنگ دوچرخه سواری در شهرها

درس هایی از دوچرخه سواری که در سطح محلی آموخته می شوند و در سطح جهانی پیروی می گردند

دوچرخه سواری شهری، یک نوع رانندگی در شهرهای پایدار، سالم و عادلانه در شرایطی که زیرساخت ها و سیاست های مناسب برای دوچرخه سواری وجود دارند، می باشد. علاوه بر عدم تولید گازهای زیانبار، منافع دوچرخه سواری شامل تحرک انعطاف پذیر، افزایش فعالیت جسمی و ارتباط بیشتر با حمل و نقل عمومی است. یک قرن توسعه حمل و نقل شهری، باعث پیدایش شهرهای متکی بر خودرو شده که حالتی جداشده، ترافیک های قفل شده سنگین، خطر برای عابران و آلودگی برای محیط زیست دارند.

گسترش زیر ساخت های مربوط به دوچرخه سواری و ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه می تواند این روند را معکوس نماید ولی در ابتدا، شهرها نیازمند غلبه بر یک مانع کلیدی برای گسترش استفاده از دوچرخه هستند، یعنی ایمنی. منافع دوچرخه سواری در شهر نمی تواند به درستی فهمیده شود اگر شهروندان به هنگام دوچرخه سواری در شهر، احساس امنیت نکنند.

بسیاری از شهرهای شرکت کننده در انجمن جهانی دوچرخه سواری مثل آلماتی در قزاقستان؛ بوینوس آیرس در آرژانتین؛ مکزیکوسیتی در مکزیک؛ سانتیاگو در شیلی؛ و کورتیبیا و سائوپولو در برزیل و دیگر کشورها در حال برداشتن گام های شجاعانه ای برای ایجاد زیر ساخت های مربوط به دوچرخه سواری هستند. در حالی که این یک گام درست در مسیر صحیح می باشد، اغلب زیر ساخت های “نسل اول” در شهرهای فاقد تسهیلات دوچرخه سواری بوده اند، تا بتوانند آن را جذاب و ایمن نمایند. مثل مسیرهای دوچرخه سواری که از خودروها و عابرین پیاده مجزا باشند- در عین حال با حمل و نقل عمومی یکپارچه باشند- برای دوچرخه سواران، سطح بالائی از امنیت را فراهم می کنند و همچنین باعث کاهش سرعت خودروها و موجب افزایش ایمنی دوچرخه سواران و موتور سواران شوند. این تغییرات ساختاری، کامل کننده تحولات رفتاری مانند استفاده از کلاه ایمنی، می باشند تا با طراحی برای کاهش خطر تصادفات، ایمنی دوچرخه سواران مهیا شود.

انجمن وسیله نقلیه در سراسر جهان فعالیت می کند تا به افزایش ایمنی جاده ها و گسترش دوچرخه سواری، به عنوان شکل اولیه و کامل حمل و نقل شهری بپردازد. تحقیقات و انجام پروژه های متمرکز در مورد شرایط دوچرخه سواری در برزیل، دستیابی به امنیت حمل و نقل انبوه در هند، به اشتراک گذاری دوچرخه در مکزیکو سیتی و طراحی زیر ساخت های دوچرخه سواری در ترکیه، اقدامات مهمی در این زمینه هستند که به افزایش دوچرخه سواری شهری و گسترش حمل و نقل پایدار کمک می کنند.

برای تقویت امنیت جاده ها و افزایش سطح حمل و نقل پایدار، انجمن حمل و نقل درحال آماده سازی مجموعه ای از راهنماهای طراحی شهری در ماه های آینده است که “شهرهای امن تر بوسیله طراحی” نام دارد که به ارائه توصیه های طراحی شهری بر اساس مدارک و شواهد و به منظور بهبود و تقویت آسایش و امنیت عابران و دوچرخه سواران، تکمیل اقدامات روان کننده حمل و نقل و طراحی مسیرهای حمل و نقلی امن و آرام می پردازد.

FavoriteLoadingاضافه کردن به لیست علاقه مندی ها
FacebookTwitterGoogle+PinterestLinkedIn

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

« »

Scroll to top