آینده مسیریابی: واقعیت تکمیلی برای دوچرخه سواران شهری

آینده مسیریابی: واقعیت تکمیلی برای دوچرخه سواران شهری

در ۴ خرداد | مجموعه علمی آموزشی, مقالات | توسط | دیدگاه بدون دیدگاه

آینده مسیریابی: واقعیت تکمیلی برای دوچرخه سواران شهری

در کنار استفاده روزافزون از واقعیت‌های تکمیلی برجسته، نکات و نشانه‌ها برای هدایت دوچرخه سواران در میان خیابان‌ها و مسیرهای شلوغ و متراکم شهر، این سیستم مفهومی به موضوعات مسیریابی و ایمنی می‌پردازد و به ویژه این سئوال را مطرح می‌کند: “آیا یک مسیر دوچرخه سواری می‌تواند با استفاده از فناوری‌های ارتباطی ساخته شود یا تکمیل گردد؟”

augmented-urban-path-highlight

پنج وظیفه ابتدایی توسط طراحان برنامه دوچرخه سواری برای این نمونه قابل اجرا پیشنهاد شده‌اند که همگی درباره دوچرخه سواری در لندن بودند که شهری نامناسب به دلیل انواع خیابان‌ها و تغییرات غیرمنتظره در مسیرها می‌باشد. وجود تعداد زیادی از تغییر مسیرها بین خیابان‌ها، کوچه‌ها و پارک‌ها، می‌تواند برای دوچرخه سواران تازه وارد به این شهر، مشکل ساز باشد که بدانند کجا باید بروند- نکات کلیدی مطالب بعدی، می‌تواند این مشکل را حل نماید.

wayfind-2

“مشاهده می‌کنیم که دوچرخه سواران اغلب وقتی به چراغ قرمز می‌رسند، با بردباری توقف و تأمل می‌کنند- این رابط در اصل می‌تواند به سادگی جهت و مسیر بعدی را مشخص کند تا دوچرخه سوار بتواند به راه خود ادامه دهد. همچنین احساس می‌شود در اینجا یک اشاره ضمنی قابل مشاهده در رابطه با استفاده از بافت شهر وجود دارد، که بیشتر بستگی به این دارد که دوچرخه سواران چگونه در شهر حرکت می‌کنند و گشت می‌زنند- یعنی یک حرکت روان تر و گاهی اوقات در امتداد راه‌های فرعی خیابان‌ها، برخلاف راهنمای کاملاً مستقیمی که برای رانندگان ارائه شده است”.

pollution-1-3

امکان مشاهده نقاط کور، به رهگذران هنگامی که در سایه خودروها، اتوبوس‌ها و کامیون‌ها حرکت می‌نمایند، کمک می‌کند؛ همانطور که رویکرد بهبود شبکه مسیرهای خیابانی نیز به آن‌ها کمک می‌کند که از وارد شدن به مسیرهای شلوغ و دارای هوای آلوده اجتناب نمایند. آثار تاریخی، آیکون‌ها و نشانه‌های به نمایش درآمده که بصورت راهنمایی‌های ماهرانه در زمینه آن‌ها (منظور به صورت دیداری در کنار هر عارضه شهری است) آمده است، می‌توانند اطلاعاتی به دوچرخه سواران بدهند تا بدانند در کدام منطقه شهر هستند.

Blind-4

هرچند برنامه‌های زیادی مثل نقشه‌های شهری ایجاد شده بر روی نقشه‌های باز خیابانی وجود دارند که شامل اطلاعات لازم درباره راه‌ها و مسیرها می‌شوند، اما استفاده از این نقشه‌ها از طریق تلفن همراه، برای فعالیت‌های دوچرخه سواری نا امن هستند و یا منجر به توقف‌های متعددی در آن مسیر می‌شوند، لذا این نمایشگرهای تکمیلی بایستی ارائه شوند. “اگر این نمایشگرها می‌توانستند با شهری که آن‌ها را احاطه کرده، صحبت کنند و اگر می‌دانستند که دوچرخه سواران کجا هستند و در جستجوی چه چیزی می‌باشند، قادر بودند اطلاعات لازم را در اختیار آن‌ها قرار دهند”.

route-5

نکته کلیدی آن است که این فناوری‌ها و اطلاعات را یکپارچه و قابل دسترس نماییم و بدون حواس پرتی در معرض دید دوچرخه سوارانی بگذاریم که در محیط شهری حرکت می‌کنند.

augmented-reality-headset

“شهرهای زیادی در حال صرف پول، وقت و توجه فراوان برای بهبود و توسعه زیرساخت‌های شهری سخت (فیزیکی) هستند تا دوچرخه سواری را امن تر، راحت تر و جذاب تر نمایند ولی پتانسیلی برای استفاده از زیرساخت‌های نرم (نرم افزاری) نیز وجود دارند که می‌توانند به بافت فعلی شهر افزوده شوند تا به حمایت بیشتر از دوچرخه سواری بپردازند،؛ به عنوان نمونه می‌توان از فناوری‌هایی مثل تلفن‌های بی نیاز ازدست، امکانات اینترنتی، حسگرهای دقیق، داده‌های روزآمد و دیگر موارد نام برد”.

augmented-city-bike-device

هرچند هیچکدام از این موارد هنوز محقق نشده‌اند، “طراحی‌های ذهنی به شما اجازه می‌دهند که به آینده بیندیشید و تصور نمایید که چگونه یک نقشه می‌تواند مناسب بافت شهری باشد. با ارائه نمونه‌ها، انتقادات، پیشنهادات و بحث‌ها، به درک و زبان مشترک می‌رسیم و می‌توانیم به طور مناسبی از ایده‌های تجربه شده و با کیفیت استفاده کنیم”.

FavoriteLoadingاضافه کردن به لیست علاقه مندی ها
FacebookTwitterGoogle+PinterestLinkedIn

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

« »

Scroll to top