کیپ‌تاون، شهروندان را به وسیله تلفن همراه از اطلاعات عبور و مرور درون شهری و برون شهری آگاه می‌کند

در ۲۷ اسفند | مجموعه علمی آموزشی, مقالات | توسط | دیدگاه 1 دیدگاه

 کیپ‌تاون، شهروندان را به وسیله تلفن همراه از اطلاعات عبور و مرور درون شهری و برون شهری آگاه می‌کند

 شهر کیپ‌تاون در حال دستیابی به هدف خود در تبدیل شدن به «شهر فرصت‌ها» می‌باشد (یک شهر متحد، کارآمد و فراگیر که در آن همه فرصت رسیدن به رویاهایشان را داشته باشند. این شهر از نرم افزار مایکروسافت استفاده می‌کند تا به تکامل زیرساخت‌ها به وسیله یک شبکه خصوصی برای استاندارد کردن خدمت رسانی به همه بپردازد. کیپ‌تاون شهروندانش را از طریق پورتال دولت الکترونیک درگیر می کند و به فرصت‌ها شتاب می بخشد. به عنوان مثال، از سیستم عامل بیزپارک (Microsoft BizSpark) به منظور حمایت از شبکه های محلی برای بهینه سازی حمل و نقل استفاده می شود.

شهر: کیپ‌تاون ـ نشانی اینترنتی: www.capetown.gov.za

جمعیت 3.7 میلیون نفر

کشور یا منطقه: آفریقای جنوبی

صنعت: دولتی ـ محلی

وضعیت شهر: کیپ‌تاون با 3.7میلیون ساکن، دومین شهر پرجمعیت آفریقای جنوبی و یکی از بزرگ‌ترین مناطق شهری دنیا با حوزه قدرت و هویت قانونی مستقل می‌باشد.

– راه حل: برای حل مسائل حمل و نقل عمومی، کیپ‌تاون در حال کار کردن با برنامه «مسیرم کجاست» (WhereIsMyTranspot) می‌باشد که یک شبکه محلی است و از طریق برنامه بیز پارک مایکروسافت که یک سامانه مدیریت حمل و نقل عمومی است و در آزور مایکروسافت (Microsoft Azure) اجرا می‌شود، کمک می‌کند.

 خلاصه:

City of Cape Town Empowers Citizens to Streamline Commute with Mobile Access to Transit Information

City of Cape Town Empowers Citizens to Streamline Commute with Mobile Access to Transit Information

کیپ‌تاون با جمعیت 3.7 میلیون نفر، دومین شهر پرجمعیت در آفریقای جنوبی است. از زمان تثبیت اقدامات و تطبیق با فناوری‌های مایکروسافت در سال 2000، این شهر در حال کار کردن با این برنامه بوده است تا تبدیل به «انتخاب اول مردم» برای استفاده از خدماتی شود که از این هدف حمایت می‌کند تا به ارائه فرصت‌های یکسان برای تمام شهروندان بپردازد. این یک هدف مهم است که بسیاری از جوامع را که در طول تاریخ از هم جدا شده‌اند، با شبکه های گوناگون اجتماعی و اقتصادی با هم متحد نماید که با محدودیت‌های داخل شهر، با هم زندگی کنند. اخیراً کیپ‌تاون در حال توجه کردن به مسائل حمل و نقل است که شهروندان و جهانگردان به هنگام جستجو در سامانه های غیر رسمی مینی بوسها و تاکسی‌ها، با آن مواجه می‌شوند.

شهروندان فقیرتر، بخش زیادی از درآمد خود را برای حمل و نقل عمومی صرف می‌کنند، در حالی که افراد ثروتمند در خودروهایشان هستند و به تراکم خودروها در خیابان اضافه می نمایند. با استفاده از ابتکار نرم افزار سیتی نکست (CityNext) کیپ‌تاون در حال استفاده از یک نرم افزار در ویندوز 8 است که به وسیله یک شبکه محلی به نام «مسیرم کجاست» (WhereIsMyTransport) گسترش یافته است. این شرکت از کمک برنامه بیز پارک مایکروسافت بهره‌مند می گردد که برای افزایش سرعت خودروها، نرم افزار فوق‌الذکر اقدام به گسترش امکانات برای گوشی‌های هوشمند و مبتنی بر متن برای افرادی که از گوشی‌های ارزان استفاده می‌کنند و از همه ی محله های شهر می‌آیند، همچنین جهانگردان که می‌توانند به اطلاعات برنامه ریزی شده حمل و نقل دسترسی داشته باشند و به سفرهایشان در شهر را بهینه سازی نمایند، می پردازد. اطلاعات جمع آوری شده در مورد استفاده مردم از نرم افزار آزور در مایکروسافت، برای برنامه‌نویسان ذخیره می‌شود تا به طراحی خدمات عبور و مرور آینده و پیشرفت‌های زیرساخت بپردازند. کیپ‌تاون همچنین در حال برنامه ریزی با طرح‌های اجتماعی حمایت شده توسط مایکروسافت مثل آفریقا 4 (Afrika4) و «جرقه جوان» (YouthSpark) است تا جوانان را برای استفاده از فرصت‌های آموزشی، شغلی و کارآفرینی توانمند سازد.

آندره استلزنر (Andre Stlzner)، مدیر سامانه های اطلاعاتی و فناوری کیپ‌تاون می‌گوید: «از طریق شرکت در برنامه ابتکاری نرم افزار سیتی نکست مایکروسافت، با هم تلاش می کنیم تا دولت، کیفیت زندگی شهروندان و آینده جوانان مان را بهبود ببخشیم».

شکل دادن به تاریخ با فناوری قرن بیست و یکم

کیپ‌تاون به عنوان یک شهر بزرگ با حوزه قدرت مستقل و جمعیتی بیش از 3.7 میلیون نفر، یکی از بزرگ‌ترین قدرت‌های محلی در جهان است.

از سال 1994 تا به حال، تعداد زیادی از شهرهایی که از نظر نژادی، اجتماعی و اقتصادی از هم جدا بودند، در حال حاضر در یک منطقه واحد با هم زندگی می‌کنند.

آندره استلزنر می‌گوید: هدف تاریخی ما، لزوم نیاز به بازسازی در داخل یک منطقه واحد شهری است که به ارائه خدمت یکسان به همه شهروندان می‌پردازد. بیشتر این پیشرفت‌ها از طریق راهبرد ICT و مشارکت دراز مدت با مایکروسافت، امکان پذیر شده است.

نزدیک‌تر کردن دولت به همه شهروندان

City of Cape Town Empowers Citizens to Streamline Commute with Mobile Access to Transit Information

City of Cape Town Empowers Citizens to Streamline Commute with Mobile Access to Transit Information

با استفاده از فناوری مایکروسافت، کیپ‌تاون در حال نزدیک‌تر کردن خدمات اداری به شهروندان در همه جا می‌باشد. علیرغم ساختار مجدد داخلی شهر، مردم هنوز مجبور بودند برای انجام کارهای تجاری به ادارات دولتی مراجعه نمایند. استلزنر می‌گوید: «ما نیاز داشتیم که سامانه ها و اطلاعات خود را به مردم نزدیک‌تر نماییم و خدمت مداوم به شهروندان بدون توجه به این که کجا زندگی می‌کنند، اراده دهیم.»

کیپ‌تاون اقدام به تقویت مخزن اطلاعات خود و تبدیل آن به دو مرکز اصلی نمود و از پشتیبانی نرم افزار ویندوز R2 و Hyper-V نسخه سال 2008 با فناوری مجازی برای ایجاد یک شبکه خصوصی و تضمین یک دولت اجرایی قابل اعتماد و کارآمد و خدمت گزار، برخوردار گردید. همچنین کیپ‌تاون از فناوری شبکه شیرپوینت (Share Point) مایکروسافت استفاده کرد تا به راه حل‌های دولت الکترونیک کمک نماید. امروزه بیش از 150 هزار شهروند به پایگاه اطلاعاتی شهر (www.Capetown.gov.zato) در هر زمان و مکانی که مناسب بدانند، دسترسی دارند.

اعلام ترافیک

 با معرفی کیپ‌تاون به عنوان متراکم‌ترین شهر در آفریقای جنوبی از سوی مسئولین در چهارمین همایش ترافیکی سالانه جهانی در سال 2013، می‌توان به مشاهده ریشه های مشکلات ترافیکی این شهر پرداخت. استلزنر می‌گوید: «مشکلات حمل و نقل ما به دلیل طراحی قدیمی شهر است. شهروندان فقیر با مسیرهای طولانی و هزینه های زیاد مواجه هستند تا با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، از محلات دور از مرکز شهر به محل کارشان برسند، در حالی که شهروندان ثروتمند، به راحتی در داخل خودروهایشان هستند».

رفت و آمد در شهر بر اساس دانش محلی سامانه های حمل و نقل غیر رسمی مثل مینی بوسها و تاکسی‌هاست که با هیچ یک از برنامه ها و یا مسیرهای ثابت، هماهنگ نیست. با این وضع، برای جهانگردان نیز مشکل است که مسیر خود را به درستی در شهر پیدا کنند و این موضوع، بر مشاغلی که متکی بر جهانگردی هستند، تأثیر منفی می گذارد. شبکه محلی «مسیرم کجاست» مشغول حل این مشکلات با استفاده از ابتکارات و حمایت‌های نرم افزار «سیتی نکست» می‌باشد.

ریشه های نرم افزار «مسیرم کجاست» و سامانه پیشرفته مدیریت حمل و نقل عمومی آن به سال 2007 برمی گردد یعنی زمانی که پنج دانشجو در دانشگاه کیپ‌تاون شروع به کار بر روی برنامه طراحی نرم افزاری خود نمودند. در سال 2008 این گروه در پاریس و در جام جهانی «اندیشه ها» که یک مسابقه دانشجویی در رابطه با فناوری و توسط مایکروسافت برگزار شد رقابت کردند. وقتی آن‌ها به کیپ‌تاون برگشتند، به برنامه شبکه بیزپارک مایکروسافت ملحق شدند که به ارائه دسترسی به نرم افزار و توسعه ابزار و خدمات و پشتیبانی می‌پرداخت. دوین دی وریس (Devin de Vries) از بنیان گذاران این شبکه می‌گوید: «برنامه بیزپارک گران‌تر از آن بود که بتواند به ما کمک کند تا به طراحی مجدد پایگاه حمل و نقل «مسیرم کجاست» در محیط نرم افزاری آزور بپردازیم. امروزه اجرای این اقدامات در آزور سبب افزایش اعتماد در معیارهای جهانی می شود. این شبکه توضیح می‌دهد که چرا ما در نرم افزار سیتی نکست شرکت کردیم. ما روش مشارکتی را دوست داریم چون برنامه هایی مثل بیزپارک به ما کمک می‌کند که به وسیله ابتکار و همکاری شهروندان، آینده شهرمان را بسازیم.»

ایجاد بهبود در حمل و نقل رانندگی

کیپ‌تاون یکی از اولین شهرهایی خواهد بود که از شبکه حمل و نقل «مسیرم کجاست» استفاده می‌کند و اقدام به جمع آوری اطلاعات از شش شبکه محلی حمل و نقل می‌نماید و آن را برای مخاطبینی بیش از 300 تا 500 هزار نفر از طریق نرم افزار ویندوز 8 تحت عنوان «مسیرم را پیدا می‌کنم» (Find my way) ارسال می‌نماید تا بتوانند از آن برای بهینه سازی سفرشان در سراسر شهر استفاده نمایند. این نرم افزار همچنین به ایجاد یک گزینه برای افرادی اقدام کرد که نمی‌توانند از گوشی‌های هوشمند استفاده کنند، تا آن‌ها نیز بتوانند از این شبکه و از طریق نمونه مبتنی بر متن و گوشی‌های ساده، استفاده نمایند. با بهره برداری از فناوری برای افزایش دستیابی مردم به اطلاعات، کیپ‌تاون امیدوار است که به افزایش استفاده از حمل و نقل عمومی، کاهش تراکم خیابان‌ها،ذبهبود محیط زیست و همچنین کاهش رفت و آمد وسایل نقلیه در جاده ها نایل شود.

استلزنر می‌گوید: «کمک به افراد فقیر برای این که آن‌ها بتوانند فرصت‌های بهتری را برای رسیدن به موقع به محل کار خود، داشته باشند، به نفع اقتصاد کشور است. آسان ساختن این موضوع که جهانگردان بتوانند از شهر زیبای ما لذت ببرند، باعث رونق جهانگردی می‌شود. ما درباره نحوه مسافرت افراد، با استفاده از این شبکه مطلع می‌شویم و اطلاعات با ارزشی به دست می‌آوریم تا به تضمین سرمایه گذاری‌های آینده در حمل و نقل عمومی بپردازیم و بدانیم که مردم ترجیح می‌دهند که چگونه در سراسر شهر سفر نمایند».

کیپ‌تاون در انتظار مشاهده این منافع و مشارکت در برنامه های مختلف مایکروسافت است که از تلاش‌هایش برای تشویق جوانان و کارآفرینان از طریق دسترسی به فناوری حمایت می کند و این برنامه ها شامل ابتکار آفریقا 4 می‌شود که مایکروسافت از آن استفاده می‌کند تا به طور فعالانه به بهره برداری از رشد اقتصادی در آفریقا پرداخته و آن را برای کامل شدن در سطح جهان بهبود دهد و برنامه «جرقه جوانان» مایکروسافت، متعهد به تواناسازی جوانان برای دستیابی به فرصت هایی به منظور تحصیل و استخدام و کارآفرینی می‌باشد.

ژان ته آ لیمبرگ (Xanthea Limberg)، عضو شورای شهرداری برای خدمات شرکت های کیپ‌تاون می‌گوید: «تجربه کار کردن با مایکروسافت به ما کمک می‌کند که بر مشکلات قدیم و فعلی پیروز شویم. مشارکت هایی از قبیل مواردی که از طریق شبکه سیتی نکست مشاهده نمودیم، باعث حرکت ما به سوی آینده می‌شود.

FavoriteLoadingاضافه کردن به لیست علاقه مندی ها

One Response

  1. […] نامگذاریِ شهر کِیپ‌تون در این هفته، سیاستِ یادبود را به شهردار اجرایی شهر، […]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

« »

Scroll to top