آیا اتومبیل‌های بدون‌ راننده به حل ترافیک شهر شما کمک می‌کنند؟

در ۷ فروردین | مجموعه علمی آموزشی, مقالات | توسط | دیدگاه بدون دیدگاه

تحقیقات می‌گوید نه به این زودی!!!

 اتومبیل بدون راننده یک ایده جذاب است که در حال حاضر تحت وضعیت بسیار ویژه ای از چرخه حیات تکنولوژی قرار دارد. این یک نظریه است که نوآوری‌های جدید برای اولین بار انتظارات بیش از حد را برآورده می‌کنند، سپس قبل از پایان ابتلا به آن، سرخوردگی را منجر می‌شوند.

حالا که تقریبا هر خودروسازی فن‌آوری های مستقل را تجربه کرده است، مطبوعات اشاره می‌کنند که آنها به زودی در بازار حاضر خواهند شد. و بله، ممکن است تا سال 2020 چند نسخه محدود، مانند کروز کنترل پیشرفته ببینیم. اما یک بررسی جدید آی بی ام نشان می‌دهد که اتومبیل هایی که تا حد کافی برای حضور در خیابان‌های مرکز شهر هوشمند باشند، حداقل 10 سال دیگر ایجاد می‌شوند.

انجمن شورای موسسه آی بی ام برای کسب و کارهایی ارزشمند، با 175 مدیر تولیدکننده خودرو، تامین‌کننده و دیگر رهبران فکری در 21 کشور برای تحقیق « خودروی 2025: صنعت بدون مرز» مصاحبه کرد. بحث بر انتظارات مشتری، استراتژی‌های رشد، الزامات تحرک، اختلال اکوسیستم و سایر موضوعات مرتبط با صنعت خودرو، تمرکز داشت.

و این تحقیق پیش‌بینی کرده که صنعت خودرو در سال 2025، افزایش رانندگی با خودروی شخصی را تجربه خواهد نمود. وسایل نقلیه کاملا مستقل و یا رانندگی کاملا خودکار پیشنهاد شده اند که امری عادی نیست.

self driving

self driving

در این گزارش بر شک و تردید قابل توجهی، در مورد وسایل نقلیه کاملا مستقل تاکید شده است (که در آن هیچ راننده‌ای مورد نیاز نیست) و وسیله نقلیه با شرایط رانندگی نرمال سازگار شده است. تنها 8 درصد مدیران آن را امری عادی شده در سال 2025 می‌بینند. علاوه بر این، تنها 19٪ بر این باورند که یک محیط کاملا اتوماتیک (که در آن سیستم رانندگی تمام شرایط را بدون نظارت انجام می‌دهد و راننده مجاز به انجام وظایف غیر رانندگی است) در سال 2025 اجرا خواهد شد.

از سوی دیگر، 87 درصد از مصاحبه شوندگان معتقد بودند رانندگی نیمه خودکار، مانند فنآوری کمک به تغییر خط و گسترش خود پارکینگی امروز، در سال 2025 امری عادی خواهد بود.

مصرف‌کنندگان نقش بزرگتری ایفا خواهند کرد

الکساندر شیدت (Alexander Scheidt) رهبر جهانی صنعت خودرو، خدمات جهانی کسب و کار آی بی ام، می گوید: “در حالی که صنعت خودرو در سال‌های اخیر تجدید حیات داشته است، یک هویت صنعتی جدید در حال ظهور است: اینکه بازتر، جامع تر و بدون مرز باشد. استقبال از این تحول می‌تواند در چیزهایی که دیده نمی‌شوند مانند خط مونتاژ خودکار، مزایایی داشته باشد.تا سال 2025، صنعت نه تنها زندگی بسیار شخصی و دیجیتالی ما را در داخل اتومبیل از نو خلق می‌کند، بلکه به مصرف‌کنندگان نقش بزرگتری در تعریف تجربه آنها، عنوان یک راننده یا مسافر می‌دهد.”

این تحقیق نشان داد که 63 درصد از مدیران مورد بررسی، سرویس های حمل و نقل و یا به اشتراک‌گذاری خودرو، رانندگی را به عنوان یک زمینه برای همکاری بیشتر با مصرف‌‌کنندگان دیده‌اند.

FavoriteLoadingاضافه کردن به لیست علاقه مندی ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

« »

Scroll to top